Skoda Octavia II GreenLine zwycięża!

cze 28th, 2011 | Przez | Kategoria: Newsy

W zeszłym tygodniu Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich zorganizowało coroczny Supertest Ekonomii. W konkursie, w którym kryterium był jak najniższy wynik spalania, zwyciężyła Skoda Octavia GreenLine II z wynikiem 1,89l/100 km.


Spalanie mierzono na odcinku o długości 300 km, prowadzącym z Warszawy do Radomia przez Puławy i z powrotem. Na starcie pojawiło się kilkanaście samochodów. W klasyfikacji aut napędzanych tradycyjnym paliwem, bezkonkurencyjna okazała się Škoda Octavia GreenLine II generacji 1.6 TDI 105 KM. Piotr Kwapiszewski, instruktor Szkoły-Auto, jadący tym samochodem osiągnał wynik nieosiągalny dla konkurencji – 1,89 l/100 km. Nie było to pierwsze zwycięstwo Kwapiszewskiego – w zeszłym roku także zwyciężył, prowadząc Octavię GreenLine I generacji i na trasie z Warszawy do Poznania osiągnął wynik 3,42 l/100 km.

Piotr Kwapiszewski skomentował swój wynik w następujący sposób: „W tym roku miałem możliwość startu Octavią GreenLine II generacji. Wyjątkowo dobrze oceniam system Start&Stop, który nie występował w poprzednim modelu. Jego płynna praca z pewnością pomogła mi uzyskać tak dobry wynik, szczególnie podczas jazdy po mieście.”

Poza tym, jako weteran konkursu, podjął się też wstępnej oceny tegorocznej trasy: „Na trasie występowały liczne ograniczenia prędkości, dlatego uzyskany wynik jest tym bardziej imponujący. Cały przejazd przebiegał raczej płynnie. Na korek natrafiłem jedynie w Jankach, a największym wyzwaniem był dla mnie przejazd przez Warszawę, gdzie musiałem się mocno skoncentrować, by nie popełnić błędu i nie zabłądzić.”

Poza tym, Škoda Octavia GreenLine II okazała się również najlepsza w kategorii „Mistrz zasięgu”. Co to oznacza w praktyce? Otóż, model czeskiego producenta, przy średnim spalaniu 1,89 l/100 km, może pokonać dystans aż 2 910 km. Aby zobrazować tę odległość powiemy, że z Poznania do Porto można pojechać, spalając ok 100 l paliwa, co przy obecnej cenie paliwa kosztuje ok. 500 PLN.

Tagi: , ,

Skomentuj