Jeszcze nigdy w historii nie zdarzyło się w Polsce tak, że jeden producent tak zdominowałby rynek motoryzacyjny, jak Skoda. Już od 30 miesięcy niezmiennie na pozycji lidera sprzedaży samochodów osobowych plasuje się czeski producent. Czy ma szansę się to zmienić? A może to dopiero początek dominacji Skody w Polsce?
Poza tym, czeski producent kusił klientów atrakcyjnymi i korzystnymi pakietami wyposażeniowymi i stale wzbogacał gamę silnikową. W 2009 roku zaskoczeniem było Yeti, które jest pierwszym SUV-em w historii marki. Ważnym graczem był też Superb w wersji kombi, Fabii i Roomster czy w końcu nowa Octavia Tour.
Powyższe czynniki to tylko niektóre powody, dla których wiodąca pozycja w tak wielu kategoriach padła łupem Skody przez tak długi czas. Wydaje się też, że nie bez znaczenia były ciekawe kampanie promocyjne, których odbiór wśród klientów był generalnie bardzo pozytywny.