Rynek się kurczy, a Skoda zyskuje
gru 6th, 2011 | Przez Redakcja | Kategoria: NewsyAnalizując stan rynku samochodowego w Polsce, zaobserwować można ciekawy trend. Otóż, na pierwszy rzut oka widać, że Skoda stale wyprzedza swoich konkurentów na polskim rynku. Fakt jednak jest taki, że rynek nowych samochodów systematycznie się kurczy.
Październik tego roku był niezwykle udany dla Skody, która sprzedała 3 315 aut, co dało jej pierwszą lokatę w rankingu ilości sprzedanych, nowych samochodów osobowych w Polsce. Nie zmienia to jednak faktu, że tendencja jest negatywna, bowiem ilość sprzedanych aut Skody spadła o 7 procent, natomiast cały rynek zanotował spadek blisko 18 procent. Dzięki temu, w ogólnym rozrachunku czeski producent zwiększył swój udział w rynku z 11,72 procent do 13,3 procent.
Jak kształtuje się sprzedaż w kontekście poszczególnych modeli producenta? Otóż, na pierwsze lokacie plasuje się Octavia z wynikiem 1 564 sztuk, a tuż za nią Fabia, która została sprzedana w ilości 1 101 sztuk. Pozostałe modele sprzedawały się równie dobrze (w odniesieniu do swoich segmentów), a mianowicie Superb: 277 egzemplarzy, Yeti: 208 egzemplarzy, oraz Roomster: 165 egzemplarzy.
Jest to bardzo dobry wynik, jeśli weźmiemy pod uwagę, że tylko Skodzie udało się zwiększyć udział rynkowy – o 1,25 procent. W analogicznym miesiącu w zeszłym roku (2010) Skoda sprzedała, o 2,18 procent mniej aut, więc tegoroczny wynik można uznać za spory sukces.
Jak natomiast sprawa wyglądała w przypadku innych, popularnych marek? Spośród nich największe spadki odnotował Fiat: -30,45 proc. oraz Toyota: -20,79 proc. Warto również zauważyć największe wzrosty sprzedaży. Odnotowały je Nissan: 18,88 proc. oraz Hyundai: 7,86 proc.