Skoda pozostaje liderem w sprzedaży nowych samochodów na polskim rynku. Dominacja czeskiego producenta trwa już bardzo długo, a przewaga nad pozostałymi producentami jest spora.
Tak samo, jak przed rokiem liderem sprzedaży pozostała czeska Skoda. Według Centralnej Ewidencji Pojazdów w okresie styczeń-marzec Skoda sprzedała 9866 pojazdów, co stanowi liczbę o 17% większą w porównaniu do ubiegłego roku. Udział Skody w polskim rynku motoryzacyjnym w chwili obecnej wynosi 12,76%.
Na drugim miejscu pozostała Toyota, jednak różnica w sprzedanych modelach w porównaniu do liderującej Skody jest znaczna. Japoński koncern na polskim rynku sprzedał o ponad 3 tys modeli mniej i może pochwalić się łączną liczbą 6425 zarejestrowanych aut w pierwszych trzech miesiącach 2012 roku. Również Toyota zanotowała wzrost sprzedaży, który w okresie styczeń-marzec wyniósł 14,45% w porównaniu do ubiegłego roku.
Na trzecie miejsce awansował Volkswagen z łączną liczbą 5593 sprzedanych samochodów w pierwszych trzech miesiącach 2012 roku. Niemiecki koncern uczynił spory postęp, gdyż liczba ta jest o 60,26% większa w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Podobnym wzrostem może pochwalić się jedynie azjatycki Nissan.