Skoda Octavia jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów rodzinnych w Europie. Projektanci czeskiego koncernu rozwijają wersje tego modelu do granic możliwości. Na ciekawe rozwiązanie zdecydowano się w hybrydowej wersji Skody Octavii Scout.
Stosunkowo niedawno ten udany model czeskiego koncernu wpadł w ręce mechaników firmy Schaeffler, która specjalizuje się w produkcji podzespołów do samochodów hybrydowych. Postanowili zastąpić zamontowaną seryjnie wysokoprężną jednostkę napędową nowoczesnym silnikiem elektrycznym. Właściwie to dwoma silnikami, gdyż pod maską czeskiego samochodu pracuje połączenie dwóch silników synchronicznych o trwałych magnesach, które są schładzane przy pomocy wody z rozbudowaną przekładnią planetarną. Większa jednostka napędowa jest odpowiedzialny za napęd i generuje 143 KM, co przekłada się na 170 Nm momentu obrotowego. Mniejszy silnik odgrywa rolę regulatora rozkładu momentu obrotowego.
Jak ta elektryczna innowacja przekłada się na osiągi samochodu? Otóż Skoda Octavia Scout z silnikiem elektrycznym waży 1900 kg. Wskazówka zegara dotrze do pierwszych stu kilometrów w ciągu 8,5 sekundy, a prędkość maksymalną oszacowano na około 150 km/h. Nie są to rewelacyjne wyniki, ale samochody elektryczne powstają nie dla osiągów, lecz dla oszczędności.